دفترچه درمان یکسان برای همه ایرانیان 
مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی اعلا‌م کرد : در صورت تصویب شورای عالی بیمه , برای تمام ایرانیان دفترچه درمان یکسان صادر می شود .

محمدرضا شمس اردکانی گفت : با صدور این دفترچه‌ها , سازمانهای بیمه گر موظف می شوند بسته‌های درمانی خود را بر اساس بیمه پایه به مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تا اواخر امسال مطالعات مربوط به اجرای این طرح پایان می یابد ابراز امیدواری کرد از سال آینده صدور دفترچه های درمان سازمانهای بیمه‌گر یکسان شود.

شمس اردکانی خاطرنشان کرد : سازمانهای بیمه گر می توانند خدمات خاص خود را از طریق بیمه های تکمیلی به بیمه شدگان تحت پوشش خود ارائه دهند.

وی همچنین بر لزوم اجرای طرح بیمه همگانی در کشور تاکید کرد و از تدوین پیش نویس این طرح در سازمان بیمه خدمات درمانی خبر داد و گفت : با اجرای طرح بیمه همگانی علا‌وه بر اینکه هم پوشانیهای بیمه‌ای از بین می رود افرادی که تحت پوشش هیچ یک از سازمانهای بیمه‌ای نیستند بیمه می شوند.

شمس اردکانی اجرای این طرح را منوط به ایجاد بانک اطلا‌عاتی بیمه‌ای دانست و افزود : برای ایجاد این بانک گامهای خوبی برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی تاکید کرد : هم اکنون 7 تا 10 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش هیچ یک از سازمانهای بیمه‌ای نیستند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا